Mörkrädd

Fyra gånger tidigare i mitt liv har jag varit mörkrädd på riktigt. Så där så jag har sovit med lampa tänd och dubbla lås och … Ni fattar.

När jag flyttade hemifrån. Det var nya ljud, ny omgivning och mycket nytt. Det gick över fort.
När mamma dog, jag var så arg. Kunde vakna med strypgreppet klart… Det gick också över. Med tid. Med tankar.
Då. De återkommer. Tyvärr.
Efter inbrottet. De hade ju varit inne hos mig? Även om jag visste att de inte kunde komma in igen.

Nu? Jag vill inte sova. Det är för tyst. För kallt. För stor plats. För fel.

Kommentera

