Vårsol?

Just nu känner jag mig…. Melankolisk. Lite så där bistert trött. Jag vet vad det kommer ifrån – jag är slutkörd. Det är så när man går för fullt ständigt utan att vila ut.

Semester.
Vårsol.
Värme.
Ljumma vindar.
Havslukt.
Vågskvalp.

Det är lite farligt när den här slitna känslan tar över för allt känns större än det borde, allt blir mer komplicerat och det mesta blir gråare än nödvändigt. Och det är så onödigt. Jag är trött på allt. Från tykna människor, gammalt bagage till moddigt kladd på gatan. Orak kommunikation, spel och fuffens, osagda ord och stavfel på Facebook. Men man vänjer sig. Blir bitter. Jag känner det.

Men så finns det stunder när det bara är lagom diskret glittrande, ett skratt, ett flin, en värme, ljusglimtar. Som gör att jag orkar liiiiite till. Lite.

Jag har värme, mat för dagen, jobb, tak över huvudet och ja, jag har någon som ler när han ser mig. Vad mer kan man vilja ha? Egentligen?

Inte mycket. Men det där med sol, värme och ledig tid ter som en dröm. En skön dröm. Nödvändig dröm. Att inte ha så mycket måsten. Att kunna ta dagen som den kommer. Att kunna öppna balkongdörren.

Nåja, den tiden kommer. Snart.

Kommentera

