Ibland så bara …

Ibland kan jag få känslan av att ingen skulle sakna mig om jag försvann.

Det är inte så i verkligheten, det vet jag.

Men så läser jag i tidningen om tex en tjej som hittats död i Las Vegas, hon har varit död i minst 5 veckor – och ingen har saknat henne? Eller en taxipassagerare som var med om en våldsam trafikolycka och efter en vecka fortfarande inte är identifierad eller saknad?

Jag tycker det är läskigt, ledsamt och rätt …. Förfärligt. Men jag är en hönsmamma. En tjatig sådan. Jag vet.

Kan man bry sig för mycket så är det jag i ett nötskal. Det är en fin balansgång mellan oro och nonchalans.

Men bryr du dig om någon, säg det. Tycker jag. För jag tycker sånt är viktigt.

Kommentera

