Glöm inte bort…

Jag har sagt det förut, jag kommer att säga det igen: livet är skört och föränderligt. Ta inte för givet att någon vet vad de betyder för dig. Berätta! Visa! Säg att du tycker om/beundrar/älskar/saknar eller vad det nu än är.

I morgon är det 11 år sedan min mamma dog. Jag hann aldrig säga att jag älskade henne en sista gång, jag hann inte krama henne adjö och jag skulle så gärna vilja ha henne här om så bara några minuter igen. För att hinna säga allt det där. För att hinna … Allt det jag trodde jag hade tid att säga och göra. Som att berätta om han den där, att han är snäll. Som att visa att jag mår bra. Att livet är mer än ok.

Tiden gör att taggarna i sorgen blir rundare, de gör inte lika ont. Men likväl rinner tårarna när jag skriver detta. För tiden läker inte alla sår, den bara gör minnet lite ljusare eller möjligen enklare.

Så jag passar på:

Eva, jag saknar dig. Vi skulle vara värsta radarparet om du var närmre men det är nog bra att du är en bit ifrån, vi skulle vara oliiidligt jobbiga att umgås med _ler_

Pernilla, du är långt bort i många bemärkelser, jag saknar dig. Vet inte vad jag kan göra för att fixa bättre.

Essa, du gör livet ljusare. Alltid nere på jorden.

Petra, jag beundrar din vilja. Alltid på språng.

Mian, det gör mig lycklig att du är så lycklig.

Helena, bilderna på tvillingarna gör mig så glad. Varje busig blick är värd tiden med hjärtat i halsgropen för din skull.

Annelie & Carina, kloka som elefanter och stadiga som solen.

Och mitt Twitter-gäng – ni vet vilka ni är. En oumbärlig tangenttryckning bort.

5 responses to “Glöm inte bort…

  1. Att mista en förälder.. Jag vet inte hur jag ska klara av att göra det. Det är en tid jag fasar över, har gjort det sen barnsben. Jag grät mig till sömns redan som ung av den tanken.

    Finaste fröken, mitt hjärta blir varmt när jag tänker på dig!! Jag är så glad över att han den där får dig att se rosamoln och våga känna saker jag inte är helt säker på att du någonsin trodde du skulle våga känna igen. Du med den varma sprudlande rösten som gick rakt in i hjärtat första gången jag pratade med dig i telefon. Du är en fantastisk person på många sätt!

    • Åh Mian, det går men det är inte lätt att mista en förälder. Det drar upp känslor man inte visste om att man hade. Du kommer klara det för vi är såna och du har F & M som stöd. Och oss andra.

      Du är en underbar tjej, jag är glad att du finns i mitt liv!

  2. Finaste! Ska du få oss andra och gråta nu också bara för att du gråter? 😉 Va, va va?? 🙂
    Glad att du finns och glad att du verkar vara så lycklig nu, fast jag tycker nog du hänger alldeles för lite på fb nu förtiden 😉

Kommentera

