Var snäll när jag behöver det.

Ibland snurrar huvudet runt sig själv nästan. Tankar blandas med bilder som blandas med känslor.

Jag vet med mig att när jag blir trött så blir mitt tänkande annorlunda. Jag fastnar.

Det finns ord jag behöver höra men som jag inte vågar be om. Eller kan be om. Eller ens vill be om.

När tanken fastnar i att jag är misslyckad och inget att ha. När jag känner mig utbytbar mot vad och vemsomhelst.

När jag bara inte orkar.

Det gäller nog för oss alla, det är när man mår som sämst man behöver höra det mest. Att man är betydelsefull, att någon tycker man är allt det där underbara och lite till.

Krama era barn, krama er partner/föräldrar/ de ni älskar. Livet är skört och lämna inget osagt.

Ett lite rörigt inlägg av en nu rörig hjärna. Det är en sjuk tupp, födelsedag, stress, jobb, måsten, drömmar, planer och allt det där. Det där livet.

Kommentera

