Släppa tag

Ni vet när det inte riktigt blir som man tänkt sig?

Jag är sån att jag vill hålla kvar, med alla möjliga medel. Hålla fast drömmar, planer, vänner, människor, tankar, dofter… Men de flyr ändå. För att det är nog så det ska vara. Att vissa bra saker inte varar och andra dåliga saker inte ska vara.

För länge sedan hade jag en dröm, den har jag envist hållt fast vid i många år på ett konstigt sätt. Inte så att jag vill skruva tillbaka tiden, men som om det skulle bli fel om jag släppte allt? Men idag, då tänkte jag plötsligt tanken.

Varför har jag sparat minnen som gör ont? Varför har jag inte låtit detta fly tidigare? Gjort mig av med det som, inte höll mig tillbaka men inte heller gjorde nytta?

Så jag släppte. Det får vara bra nu.

Då ringde telefonen och rösten som sa hej fyllde min hjärna med fniss. Han har gjort mig trygg.

Livet tog ett steg, åt höger tror jag.

20130519-010531.jpg

4 responses to “Släppa tag

  1. Att våga släppa och vara fri kan man bara göra när man är redo.
    Trygghet gör underverk med en! ❤

  2. Underbart! Hjärnan full med fniss! Så känns det i mig just NU!

Kommentera

