Tiden går

Tiden går så fort. Svisch så susar den vidare.

Jag står kvar, lite yr i huvudet av farten och undrar vad som händer.
Tittar på fotot på skrivbordet, han den där. Han tittar inte in i kameran. Som vanligt, även om det inte var jag bakom kameran, som vanligt. Det har gått nästan ett år. Jag kommer faktiskt inte ihåg när vi sågs första gången, misstänker att min Facebook kan sitta på svaret. Men det är inte så viktigt. Det är mycket i livet som blir rätt oviktigt när jag är med honom; prestige, stolthet och sånt där strategi-tjafs a la om-han-gör-det-först. Vi är det viktiga.

Jag är fortfarande förälskad, fortfarande förundrad över att han vill vara med mig, fortfarande fascinerad över allt han är, kan och gör.

Vi vill båda rädda världen men inte bli räddade av någon, vi vill vandra och se världen, vi vill ha ett gott liv. Ihop.

Det hoppade in oinbjudna ord i den här texten, ord om då. Det är över. Jag lärde mig vad jag skulle och nu är nu. Likväl som jag är glad att det nu är han och jag, är jag ledsen över att det inte blev vi tidigare. Men då skulle inte världen se ut som den gör, vi skulle inte vara de vi är.

Jo, det händer att jag faller ner, det händer att jag låter honom sota för vad någon annan gjorde. Men jag lär mig.
Det händer att vi surar, att vi pratar förbi varandra och väldigt ofta att vi tittar på varandra med förundran och skrattar gott.

Detta ska inte tolkas som något offentligt frieri eller annat än vad det är: en text om en man som gör mig lycklig, fnissig, förvirrad och allt däremellan. Han har också möjlighet som ingen annan att göra mig ledsen. Men det har hänt förvånansvärt sällan. Han är en bra man.

Jag hoppas han och jag får skratta, prata, diskutera, laga mat och mycket mer ofta, mycket och resten av livet.

20130912-124710.jpg

One response to “Tiden går

Kommentera

