Ljus

Det händer att jag börjar på inlägg som jag sen inte publicerar. Det här är ett sånt, påbörjat för ca ett år sedan. Jag har lagt till och dragit ifrån men det är ord, känslor och skrivklåda _ ler_ bara det. Vackra ord en melankolisk söndag, för en vän, för kärlek, för livet.

Jag vill vara skrattet, längtan och ljuset.

Jag vill få dig att le, att känna att livet är här, nu och alltid. Vara den som får dig att längta, vilja flytta himmel och jord för min skull.

Att inte alltid behöva vara så där stark och kapabel, att inte alltid behöva vara beredd på tystnaden eller fördömandet och att inte alltid behöva hålla masken.

Att få gråta ibland, bli kramad ofta och få snubbla utan samvete.

Kunna misslyckas utan att dömas, få kärlek utan villkor och drama, få åldras tillsammans i värmen.

Att i mig själv vara den som duger, den som är något gott och att jag får vara den jag är.

Jag önskar din respekt, din kärlek och din tillit. Vara den som vet din vardag, din fest och din lek. Höra dina viskade hemligheter, dina sanningar och allt det du tror på. Inget är för litet, allt är stort. I sanning, vara en del i ditt liv.

Jag vill vara allt detta, lite till och mycket mer. En som går bredvid.

Den som räcker till för allt det du vill. Den vill jag vara.

Kommentera

