Sammanfattning 2013

Ja, det är dags igen. Hur ska jag sammanfatta detta året då?

Nyår med världens underbaraste bonusbarn och han den där.

En vår med skratt, kyssar, diskussioner, tårar och glädje och ilska och åsikter. Och färg i huden.

En sommar med sol, värme, renar, fjäll, tält, kyssar, skratt, ljusa nätter och vänner.

En höst med känslor, ilska, gråt, operation, medicin, trötthet och skratt. Med kyssar och kärlek. Och oro över vart världen är på väg.

Tack Mian och Essa med familjer för sällskap på midsommar, tack Eva för att du finns i mitt liv. Eller för att jag får vara i ditt. Tack Christina för att du ringer. Tack Bodil för att du sveper in med en doft av Chanel. Tack Jennie för att du lyssnar. Tack Petra för pepp, tack Marie & Linda för 12 år och tack Pernilla & Jocke för att jag fick äta lunch istället för att städa.

Och tack ni andra för att ni vill ha mig i ert liv.

Ett bra år. Ett år med han den där och mina bonusbarn – de ger mig så mycket kärlek, de ger så mycket glädje. Jag är så kär i dem och så lycklig att jag har dem. Och att jag får vara med dem.

Ett år med tillfreds i själen. För det mesta.

Kommentera

