Vardag

Vardag.
Man ska hinna så mycket.
Jobba, sova, äta, umgås, vara trevlig, utveckla sig, tvätta, prata i telefonen, vika tvätt, städa, diska, laga mat, träna, vara ute i friska luften, åka till och från, handla, kissa, sminka sig, fixa håret, stretcha, filosofera, vara på Fejsbok och kanske Twitter och läsa lite? Har man barn tillkommer det mer saker att få plats med på 24 timmar, sju dagar i veckan.

Jag blir trött bara av att läsa det där. Läser sen en artikel om en tjej som bor i ett renoveringsobjekt till hus med sina tonårssöner. Hon njuter av havskajakutflykter, leder yogaklasser och springer maraton. Och renoverar hus, arbetar och hinner med allt det där vi kämpar med. Antar jag?

Jag blir ännu tröttare. Och undrar hur och var jag gör fel?
Man kan ju stryka umgås, det kan man ju. Vara trevlig är ju också rätt onödigt. Prata i telefon, vika tvätt, smink och filosofera är också bara slöseri med tid. Och vi får inte glömma den stackars timmen jag lägger på tv:n, där finns mycket att hämta.

Oj nu blev jag visst lite ironisk igen.. Tar tid sånt också.

4 responses to “Vardag

  1. Ingvor Andersson

    Du vet hur jag har genomlevt mitt liv, i stort sett…. Min upplevelse är att man hinner och orkar det man måste. Resten kan man nog ”skita i”. Eller göra om man får en liten stund över och har någon lust kvar….Var rädd om dig!

  2. Min far förklarade meningen med livet för mig när jag var barn: ”Du jobbar och sliter, och så håller det på tills döden kommer som den slutgiltliga befrielsen”. Och så tycker folk att jag kan ha morbid humor.

Kommentera

