Här och nu

Påminns återigen om hur viktigt det är att ta vara på livet just nu och just här. Hur viktigt det är att hantera sig själv och sina tvivel – inte låta sig bli beroende av någon för sin egen lycka.

Just nu tvivlar jag på min förmåga. På mitt värde och på om jag verkligen kan (många olika saker).

Det spiller över på allt. Matlagning, kunskaper, attraktion, social förmåga mm är jag verkligen … ? Svaret är oklart men jag var ju för nån vecka sedan ok så vad har ändrats sedan dess? Jag vet inte. Eller jo, jag har hamnat i en situation där jag är osäker på om jag klarar den. Jag känner mig inte komfortabel med det hela – det gör att jag tvivlar och grubblar på hur jag ska lösa det. Vilket i sin tur spiller över på resten av livet.

Det är jobbigt. Inte bara för mig utan även omgivningen.

Och eftersom jag inte vet hur jag ska lösa det så ökar tvivlen. Det är en ond spiral.

Allt kan då tolkas som det är mitt fel, det gör jag också. Hela tiden.

Jag vill ha stöd men när jag får det är det inte vad jag behöver. Jag vill ha försäkringar om att det kommer gå bra, men litar inte på dem.

Onda cirklar. En förbannelse.

Kommentera

