Dålig cirkel

Tycker inte om mig själv. När tankar börjar snurra, det där lilla lilla fröet av tvivel sätter sig fast i en liten liten hörna och sedan växer, gror med bränsle från minsta lilla tolkning av något som säkert inte ska ens tolkas.Växer som en radioaktiv genmodiferad planta och på oförsvarligt kort tid blir en gigantisk orosklump i magen.

Det kan gälla vad som helst, ibland har jag till och med rätt i mina farhågor. Jag skulle bli en utmärkt domedagsprofet.

Jag tycker inte om det här beteendet men kan inte alltid hindra det. Det växer liksom fast en tanke och jag har svårt att bryta cirkeln. Nu har jag åtminstone kommit så långt att jag känner igen mönstret. Alltid nåt.

Kommentera

