Min tid

I en diskussion om foto med en mycket klok twän, slog det mig varför jag finner sånt lugn i fotograferingen: många drar sig undan till ensamheten, det gjorde jag också förr. Nu tar jag fram kameran och betraktar världen på avståndet av min lins. Går antingen ner i detalj eller förstorar upp den. Belyser den lilla detaljen. Ser perspektivet.

Jag gör det för mig själv. Fångar mina minnen. Givetvis vill jag ha bra bilder som andra uppskattar men det är inte mitt syfte egentligen. Jag vill fånga en snabbt flyende värld.

Kommentera

