Vad hände?

Vad hände med oss? Vad hände med att göra någon annan glad bara för att? Vad hände med att ställa upp för andra?
Det handlar mer och mer om jag.
Jag ska må bra.
Jag ska ha grejor.
Jag ska komma med bussen, skiter väl i om du inte får plats.

När blev vi mer bekymrade om att andra skulle se att vi ger en slant eller lever miljövänligt än att faktiskt göra det?
När blev det ok att strunta i andra bara för att det är viktigare hur jag mår?
När blev ”jag har rätt” viktigare än att höra och förstå vad den andre säger?

Jag vet inte. Jag vet inte vad vi kan göra åt det heller.

Kommentera

