Livet

Det här kan låta drastiskt och irriterat men är mer en reflektion över mig, hur jag ser på livet och hur andras liv ser ut för mig som betraktare.

Det pratas om energitjuvar, ladda energi, tanka vänskap etc. Det kallas olika saker och vi uttrycker vår trötthet med stress och annat.
Vissa orkar massor, andra inget alls. Vissa orkar bara roliga saker, andra orkar vad de måste. Vi är olika, tur är ju det?

Jag tror det är viktigt att prioritera bland sina åtaganden så man orkar de och det som är viktiga. Barn, partner, vänner, familj. Alla prioriterar vi olika.

För egen del prioriterar jag han den där och pappa först. De är viktigast i mitt liv. Mår de bra så mår ofta jag bra. En förklaring till varför jag ställer upp så infernaliskt. Sen är det olika – jag tänker inte skriva någon prioriteringslista inte men instinktivt blir det väl så att någon jag vet ställer upp på mig, sätter jag högre på min lista ? Har jag ork och tid ställer jag upp för alla _skratt_.

För det är viktigt att ha de där i sitt liv som gör det där lilla omtänksamma eller ställer upp och lyssnar eller bara säger åt dig att du är en skithög om så behövs. Och det är så viktigt att göra en tillbakakaka. Att göra detsamma tillbaka. För man kan inte bara ge, ge och ge lite till. Då tar det slut med givandet.

Tankar om livet bara.

Bonusglinen undrar ni kanske över? De var inte med i listan med vilje. De är superviktiga. Det räcker.

One response to “Livet

  1. Så är det. Dom som ger tillbaka får automatiskt högra placering.

Kommentera

