Livet

De här dagarna som börjar med ett leende, som ger skratt, som är lugn som är … Inte visste jag att det var livet?

Jo, det visste jag väl men det lät bra?

Jag funderar ibland på vad just lycka är, hur det funkar men har kommit fram till att för mig är lycka det där vanliga: någon som tänker på mig, vara frisk, diska ihop, prata om allt möjligt, vara lugn med… Som mitt liv är nu. Jag är lycklig och lyckligt lottad.

Det är bra att vara. Då kan man vara generös med vänlighet mot världen.

Jag radar upp klyschor i brist på bättre ord men lycka är svårt att skriva om. Den ska liksom bara lysa igenom.

One response to “Livet

  1. Lycka är just dom där småsakerna. När allt flyter på, när alla är på gott humör, när man tycker om och är omtyckt. Så mycket mer behövs inte tycker jag.

Kommentera

