Nytt år

Nytt år, nya möjligheter. Som det så ofta sägs.

Jag lovar högtidligen (nåja) att ha med mig fler matlådor (90kr per lunch, 5 dagar i veckan blir en rätt snygg handväska i månaden), att inte ha så höga krav på mig själv jobbmässigt och att ha större tålamod med vuxenvärlden (den har redan gått åt fanders..).

Såg att någon satte upp nyårsmål istället, jag säger same shit different name. Kommer jag att hålla dem? Jag vet inte men jag tänker vara nöjd om jag har matlåda två dagar i veckan tex och vara nöjd om jag inte jobbar ihjäl mig utan verkligen formulerar de behov gruppen har. Det kan inte bara hänga på mig.

Tålamodet blir värre. Toleransen för oförnuft och gnäll minskar samtidigt som mitt behov av att gnälla ökar – att det är relaterat är utan tvivel!

Det blir ett år med förändring, det är inte min bästa gren så jag måste jobba hårt med mig själv, kraven jag har på mig själv och idealen jag har i huvudet. Att då samtidigt vara sliten och överarbetad, det är inte ultimat.

Men en sak i taget, en utmaning åt gången.

Först årsbokslut på 2 dagar. Sen resten! Yihaaa!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f3b/2272169/files/2015/01/img_5625.jpg

Kommentera

