Mors dag

jag saknar min mamma. 

Men förundras över att jag firats idag. Hur gick det till? Jag är ju inte mamma. Fast tydligen är jag det. Jag har tydligen gjort ett rätt ok jobb som bonusmamma de sista månaderna. Till min stora förundran. 

Det gör ju att dagen är bitterljuv, jag är glad att bli firad men ledsen över att jag saknar min mamma. 

Livet. Det har gått fort nu. Det börjar nånstans ta ut sin rätt. Trött och virrig igen. Var på KS häromdagen och blev en prick fattigare, två stygn rikare. Mer blir det. Frågan är när jag ska få tid att göra det. 

Åh vilket gnälligt inlägg! Det är inte riktigt meningen, det har varit en bra dag. Livet är mer än bra. Men .. 

Jag ska inte klaga. Jag ska förundras, det har jag gjort mestadels av dagen 😉 

Kommentera

