Livet…

Jag är lyckligt lottad.
Jag har familj, vänner, jobb, tak över huvudet och prylar att roa mig med. Jag har medicin för de sjukdomar jag har, det finns bot för den sortens tumörer som ibland fastnar i min hud.

Livet är upp och ner, vissa dagar visslar jag i regnet, andra dagar gråter jag för ingenting.

Likväl finns det saker/handlingar som gör mig ledsen; orättvisor, saker jag inte kan påverka men vill hjälpa till med, cancer, dumma idioter, världens ondska och människor som bryr sig mindre om mig än jag trodde, vänner som använder sig av fade-out metoden trots ansträngningar etc.
Det finns också saker som gör mig glad; En sambo, bonusglin som tycker om att kramas med mig, vänner som tycker om mig, en pappa som älskar mig, mina burkar och tuber med roliga krämer, mina örhängen, mina böcker, roliga kollegor och ett jobb som utmanar ibland. 

Livet. Ett föränderligt under som jag inte kan kontrollera trots stora ansträngningar. Det finns mycket och många jag inte förstår. Det finns annat jag verkligen vill veta mer om och lära mig av. Sen finns det mycket jag inte vill veta heller. 

Vissa saker ger mig energi, annat gör oändligt ont. 

Livet. 

 

Kommentera

