2015

Dags att börja summera 2015. Ett år med många omtumlande händelser. 

På trettondagen kollade vi, han den där och jag, på lägenheter som vi tänkte att vi nog kunde bo i tillsammans. Vi slog till och la ett bud. Och var plötsligt med lägenhet i hop?! Packa, städa, slänga, packa, jobba, låna, pust. Den 28 februari var den vår. Vi sov första natten i hop i vår lägenhet 2 mars. Sen har det gått rätt bra. Vi har bara velat slå nåt hårt i huvudet på varandra i bland…  

 
Vi köpte oss en Fårrd. Och han den där köpte en bössa. En svartkrutsladdad från 18-frös-ihjäl att hänga på väggen… 

Våren rusade på, nya vanor och rutiner. Nya omgivningar att lära sig. Barnkalas, barnveckor och plötsligt var livet inte så lätt som innan men mycket roligare. Pappa fick inte lika mycket tid som innan men har hälsat på i Nacka och vi har varit ute på ön flera gånger, han har nästan lyckats hålla sig i från sjukhus också … En volt ner för källartrappan gav 10 stygn i huvudet och två påsar blod. Men annars så *peppar peppar*  

 

m

Efter mitt livs första skolavslutning som vuxen var det dags för sommarlov! I somras åkte vi på bilsemester och blev våra föräldrar (Ser ni utsikten? Muuu säger kossan, kolla sjön!) tur med vädret hade vi också! Gränna, Visingsö, ubåtar i Karlskrona och bästa av allt var finpizza, höns och bad hos E i Husmansbyn.  

 Jag fick äntligen ett svar på varför jag aldrig blev pigg och varför livet var så jobbigt. När sköldkörteln inte funkar blir det så. Prova att säg sköldkörtel snabbt förresten! 

Hösten har också gått i rekordfart! Vi har inte ens hunnit få upp tavlor på väggarna… Ja, det har blivit ett vi. Han och jag och barnen. Det är inte så mycket jag längre. 

Men jag är tre prickar fattigare, en var en tumör så nu har jag fortsatt klippkort på KS i ett par år till. Det är ok. 

Jag har brottats med dåliga samveten, det är svårt att få livspusslet att gå ihop i bland. Tid är en lyx. Mot förr när det ibland var en förbannelse. 

Det lackar mot jul, vi ska försöka oss på julfirande hemma hos oss med barn och föräldrar, spännande och nervöst! 

Jag satte som mål förra året att jag skulle ha fler matlådor, ett mål han den där bidragit till med stor entusiasm sen i september, varje dag utom 3 tror jag? Kyssar, hälsa och balans… Nåja på kyssfronten har det varit helt ok i alla fall.

Sen är det nyår. Nytt år och nya möjligheter som det ju heter. Jag hoppas mest på en lugnt, trevligt år med bara glada händelser… Och att jag får tid att städa förrådet 🙂 

Jag tycker fortfarande inte om nyår, det går inte över. Men jag känner åtminstone inte nattsvart ångest över det numera. 

Nåja. Vad hoppas vi på för 2016 då?

-god hälsa (jag har blivit gammal! :))

– kyssar i massor

– mer tid

– mer choklad men mindre kalorier. Och mer hallon! 

-glada barn som kramas

– och något storstilat en bättre värld …

  
God jul & Gott Nytt 2016! 

Kommentera

