Tårar

En söt valp på Facebook? Jag gråter.

Påminnelse om mamma, om än så vag? Jag gråter.Trött? Jag gråter.

Nåt är inte helt rätt. Jag vet inte riktigt vad som är fel men jag tror vinterns stress börjar ta ut sin rätt på många sätt. Jag känner mig inte speciellt ledsen alls utan snarare rätt skönt med sommar, snart semester och ja, jag är sliten och tycker just nu att det är jobbigt att bara ta mig ur sängen men jag har inte haft semester än…

Vintern har varit skitjobbig. Det har gått på mer än helfart och jag har inte saktat ner förrän nu. Kanske kommer det som känns som tandläkarbedövning på kinden att försvinna nu? Ischiasen också? Jag hoppas.

Långsamt kommer tex läslusten tillbaka, jag sover de flesta nätter hela nätterna. Astman har inte gett med sig än, flåsar som en blåsbälg än men det kommer nog det också.

Jag är en obotlig optimist, det går liksom inte annars. Då klarar jag inte av det. Jag måste se det bra och gömma mig lite för det dåliga, åtminstone en stund.

Då får jag för mig att lyssna på ett sommarprat medan jag sitter på jobbet. Tommy Ivarsson som förlorat sin son. Bra Filippa! Jag gråter bara lite grann. Tur att det inte var nån kvar på jobbet som såg. Inte för att det är nåt konstigt med tårar, tvärtom. Men det ser lite konstigt ut när tårarna rinner och man svarar att man stämmer av bankkontot…..

Jag tror många skulle behöva lyssna på detta sommarprat, och verkligen lyssna. Förstå. Att det finns val att göra och gränser att sätta upp här i livet och att det är skört. 

– Äkta relationer, familj och vänner – de betyder nåt för de kommer ställa upp. Alla de där runt om, enstaka kan överraska…

– Lyssna på dej själv, var sann mot dig själv på riktigt.

– Tro på dig själv

Jag försöker leva så, ta vara på det viktiga och vara ärlig mot mig själv.

 

 

 

Kommentera

